2010. augusztus 30., hétfő

Zara - A kezdetektől

Biztosan mindenki ismeri a híres Zara márkát. Főleg azok, akik divatosak, stílusosak. A Zarától ugyanis évről évre trendi kollekciókat láthatunk megjelenni. A nagy márka még egyszer sem okozott csalódást vásárlóinak, és nem késztette arra az embereket, hogy a hűséges, kitartó Zara fanokból más márka mellé pártoljanak. Azonban a történelme annál több meglepő részletet tartalmaz minden olvasó számára.
Egy kis spanyol városban 1975-ben alapította a márkát egy akkor még szegény anyagi tőkével rendelkező fiatal, aki mára már sikeres üzletemberré nőtte ki magát. Az alapító idén töltötte be a 74. életévét. Egyébként Amancio Ortega Gaona ma már a világ 23., és Spanyolország leggazdagabb embere. De persze ezt a több milliárdos vagyont nem csak a Zarának köszönheti. Gaona tulajdona a szintén nagyhírű Massimo Dutti, Stradivarius, és a Pull & Bear is.
Egyébként az alapító nagyon "visszahúzódó", hiszen egy kép sincs róla, interjút sem ad, és a médiát sem szereti. De Amancino az évek során nagy üzletpolitikát alakított ki. Ő ilyen idősen nyugdíjra sem akar gondolni(másokkal ellentétben) és fiatal korától kezdve karrierje máig sem változott, ugyanis ugyan úgy együtt dolgozik alkalmazottaival. Nem is csoda, hogy ez a hozzáállás nagy sikert aratott. Eredményeképpen ma már 1600 üzlettel rendelkezik, és Európán kívül már Amerikában, és Ázsiában is hódít.

Furcsa, ugyanis a Zara eredeti nevén Zorbának indult volna, de mivel ez a márkanév foglalt volt, valamilyen ügy folytán Ortega Zarára keresztelte a márkáját. Az évek pedig bebizonyították, hogy jó döntés volt a Zara név. Jelentése nincs, de könnyen, egyszerűen megjegyezhető, és jól is hangzik. Egyébként kiejtését a többség rosszul tudja. Nem "zara"-nak kell mondani, hanem "cárá"-nak.

Ahhoz képest, hogy spanyol márkáról beszélünk, nem jellemzi nagyon a spanyol stílus. Azaz a színes elemek. Az egyszerű, és letisztult darabokban azért mindíg találunk valami nem mindennapit. A Zara stílusa sokszor merít nagy divatházak tervezéséből, így a megfizethetetlen árakat elérhetőbben kínálja.
Ez a márka sem hagyta ki az olyan nagynevű modellek nevét, mint Kate Moss. Érdekesség, hogy a Zara munkatársainak 90%-a nő. Bár már férfi, és gyerek részleg is fellelhető az üzletekben, a brand megmarad női márkának, melyet egy nő szánt nőknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése